QO05QiVPolEVxOaBpiEMXiDbbv44pZIQuaP8EKA2SUzcjzKMXLbLLfegsrTALToe
bilde-etikkboosten-1100.png

Gjensidige: Ansatte konkurrerte mot ledelsen i Etikkboosten

Gjensidige valgte å bruke Etikkboosten for å lære om etiske dilemmaer i arbeidslivet. Da ledelsen dro i gang en felles konkurranse om å bli best på etikk, ble de ansatte ivrige i kampen om å vinne over konsernsjef Helge Leiro Baastad.

Konkurrerte om å bli best på etikk

- Etikk og gode holdninger er noe vi i Gjensidige setter høyt på agendaen, forteller Kristian Nordström, som er Organisasjonsutvikler i Gjensidigeskolen. 
 

- For å beholde den gode bedriftskulturen vi har, er etikk og God skikk et felt vi prioriterer. Vi tror god kultur skaper godt omdømme og fornøyde kunder.
 

- Vi har fokus på etikk året rundt, men det ble en ekstra boost under det vi kalte «etikk-uken» i april. Dette var en uke med etiske retningslinjer og regelverk som hovedtema, der vi avsluttet med en konkurranse i FinAut sitt spill Etikkboosten. 
 

etiske-dilemmaer-300.png

Ledelsen kickstartet spillet

For å kickstarte konkurransen, fikk de med seg ledelsen i Gjensidige med konsernsjef Helge Leiro Baastad i spissen som første spillere ut. 

- Etter det ønsket «alle» å bli med for å se om man hadde en bedre etisk sans enn Helge og ledelsen, sier Kristian med et smil.

- Det at ledelsen gikk i front og satte i gang konkurransen, og at sponsoravdelingen vår skaffet veldig fine premier til topp 3 på poenglisten, førte til at vi hadde mange ansatte som satte av tid til å spille. 
 

Ingen forkunnskaper nødvendig for å bli med 

- Etikkboosten er et spill alle selskaper kan dra nytte av. Innholdet i spillet er lærerikt, og det er enkelt å komme i gang, noe som gjør at alle kan bli med. Det krever ingen forkunnskaper hverken teknisk eller etisk for å bli med, understreker Kristian.

Etikkboosten har fortsatt mange aktive spillere fra Gjensidige som stadig tester etikkunnskapene sine.