To kollegaer i samtale
Merker og titler

Autorisasjonsordningene skal sikre forbrukerne trygg rådgivning. Resultatene fra Forbruker- og finanstrender viser at forbrukere har høy tillit til autoriserte rådgivere.

Det er derfor viktig at rådgivere synliggjør kompetansen sin ved å bruke merker i sin kontaktinformasjon.

Autoriserte rådgivere

En rådgiver kan være autorisert i en eller flere ordninger, og kan synliggjøre dette ved å bruke merker i signaturen sin på e-post.

 

Hvem kan bruke merket?

Rådgivere som er autorisert kan benytte seg av merket for det området de er autorisert i. 

Rådgivere som har hvilende status i FinAut kan bruke autorisasjonsmerket, men utmeldte rådgivere kan ikke bruke det.

 

Tittelbruk

FinAut anbefaler at bedriftene benytter "autorisert rådgiver" i tittelen sammen med relevant autorisasjonsmerke:  

  • Autorisert rådgiver Sparing og investering 
  • Autorisert rådgiver Skadeforsikring
  • Autorisert rådgiver Personforsikring
  • Autorisert rådgiver Kreditt
  • Autorisert rådgiver Personforsikring næringsliv
  • Autorisert rådgiver Skadeforsikring næringsliv
  • Autorisert robotrådgiver

Autorisasjonsmerker (krever innlogging)

 

 

Digital badge på LinkedIn

Bilde4.png

Synliggjør at du er autorisert rådgiver på LinkedIn med digital badge. 

Se hvordan du kan publisere digital bagde på Linkedin (PDF)

 

 

Informasjonsgivere 

Merket kan kun brukes av godkjente informasjonsgivere gjennom FinAut.

Merket for godkjent informasjonsgiver (krever innlogging)