Styremedlem Kjersti Rekdal Skåre er opptatt av ulike perspektiver og god representasjon av mangfold

Kjersti Rekdal Skåre, Head of Protection Products i Nordea, ønsker å bidra med ulike perspektiv og å sikre god representasjon av mangfold i alle ledd. Bli bedre kjent med FinAuts nyeste styremedlem.

DSC01111.jpgStyremedlem Kjersti Rekdal Skåre, Head of Protection Products i Nordea. Foto: Nordea

 

Fortell litt om deg selv

- Jeg er leder av personforsikringsmarkedet i Nordeas livselskap, og har vært i forsikringsbransjen i mange år. Jeg er utdannet matematiker, og har jobbet som aktuar og tidligere jobbet med utvikling av tjenester. Etter flere år i livbransjen har jeg erfaring fra både bedrifts- og privatmarkedet. I tillegg har jeg jobbet med pensjon i tidligere roller. Privat har jeg i mange år drevet med både med sand- og innendørsvolleyball, og har en nyvunnet interesse for padeltennis, sammen med resten av landet kan det virke som.

 

Hva er det viktigste du ønsker å bidra med som styremedlem i FinAut?

- Jeg håper å bidra som bedriftsmedlem av FinAut ved å formidle hvordan det oppleves fra både kundenes perspektiv og et praktisk perspektiv. I tillegg ønsker jeg å bistå til at vi tar innover oss de store endringene som ligger foran oss som bransje, blant annet å passe på å ivareta samtlige sluttkunder. Vi må ikke glemme at vi som bransje treffer et mangfoldig Norge, og vi må sikre en god representasjon av dette i alle ledd, også fra et autorisasjons ståsted.

 

FinAut blir en vesentlig bidragsyter i å finne gode løsninger på tvers av bransjen. Bedriftene er opptatt av å sikre kvalitet i alle ledd, og autorisasjonsordninger blir en stor del av dette arbeidet, sier Head of Protection products i Nordea, Kjersti Rekdal Skåre

 

Hva mener du er det viktigste i årene som kommer for FinAut?

- Jeg tror det viktigste for FinAut alltid vil være en refleksjon av hva som er viktig for bransjen. Her er det sikkert flere ting som kan nevnes. Jeg ønsker spesielt å trekke frem den voksende kompleksitet av en verden sammensatt av digitale og fysiske møtepunkter. Her kommer ofte «omnikanal»begrepet inn. Bransjen vil bli utfordret til ikke bare å ha både digital og fysiske løsninger og rådgivning, men også å finne en gylden sameksistens mellom de to. En kunde skal bli gjenkjent, også på tvers av kanaler, og dette vil kreve mye av oss bedriftene i årene som kommer.

FinAut blir en vesentlig bidragsyter i å finne gode løsninger på tvers av bransjen. Bedriftene er opptatt av å sikre kvalitet i alle ledd, og autorisasjonsordninger blir en stor del av dette arbeidet.

 

Les mer om Styret for Finansnæringens Autorisasjonsordninger